Skip to main content

გაკვეთილის გეგმა


გაკვეთილის გეგმა
საგანი: მათემატიკა
სწავლების საფეხური/კლასი: მე-11 კლასი
მოსწავლეთა რაოდენობა: 24 მოსწავლე
გაკვეთილის თემა: ვექტორის კოორდინატები
გაკვეთილის მიზანი:  მოსწავლეები შეძლებენ ვექტორის სიგრძისა და მიმართულების გეომეტრიულ ინტერპრეტაციას, გამოიყენებენ ვექტორს სიბრტყეზე ზომების დასადგენად.
გაკვეთილი დაეხმარება მოსწავლეებს განუვითარდეთ ისეთი გამჭოლი კომპეტენცია, როგორიცაა ციფრული წიგნიერება . ისინი  გაიხსენებენ არსებულ ცოდნას, იმუშავებენ მცირე ჯგუფებში, ციფრული სახით მოცემულ დიდი მოცულობის  ამოცანას  დაახარისხებენ, ამოიცნობენ მნიშვნელოვან ინფორმაციებს, ორგანიზებას გაუკეთებენ მათ და დავალებას გამოსახავენ კომპიუტერის ეკრანზე .
N
აქტივობის აღწერა
გამოყენებული მეთოდი/მეთოდები
კლასის ორგანიზების ფორმა/ფორმები
სასწავლო რესურსები
დრო (წთ)
1
გაკვეთილის დასაწყისში  გავაცნობ კლასს გაკვეთილის თემას, მიზნებს, აქტივობებსა და შეფასების ფორმებს;

მთელი კლასი
გაკვეთილის მიზნები და შეფასების ფორმები
3 წთ
2
ინტერაქტიური პრეზენტაციის „ვექტორის“ საშუალებით მოვახდენ პოზიტიური განწყობის შექმნა, ყურადღების კონცენტრირება.  მოსწავლეები გაიხსენებენ რა არის ვექტორი, ნულოვანი ვექტორი, ტოლი ვექტორები, ვექტორის კოორდინატები და ვექტორის სიგრძე (მოდული).
პრეზენტაცია;
კითხვა-პასუხი
მთელი კლასი
5 წთ
3
მოსწავლეებს მივცემ ინსტრუქციას, თუ როგორ უნდა დაამუშაონ და გაიაზრონ ამოცანის  ტექსტი, როგორ გამოიყენონ ციფრული ტექნოლოგიები ამოცანის ამოხსნის წარმოსადგენად. მოსწავლეები იმუშავებენ მცირე ჯგუფებში,  წინასწარ აგებულ საკოორდინატო ბადეში მატერიალური წერტილის გადაადგილებას გამოსახავენ ვექტორის საშუალებით, იპოვიან წერტილის კოორდინატებს ყოველი გადაადგილებისას, იპოვიან ვექტორის კოორდინატებს და სიგრძეს.
ამოცანაზე მუშობა კომპიუტერებთან
წყვილები
კომპიუტერები და  ამოცანა საკლასო მუშობისთვის
20 წთ
4
რამდენიმე ჯგუფი წარმოადგენს თავის ნამუშევარს, ხოლო სხვები შეაფასებს მათ კომენტარებით.
შემდეგ ეკრანზე ვაჩვენებ სწორ პასუხს. მოსწავლეები შეადარებენ თავიანთ ნამუშევარს და საჭიროების შემთხვევაში შეასწორებენ შეცდომას.
(სარეზერვო შეკითხვა კლასისთვის:
1) იპოვეთ ოპტიმალური მარშრუტის სიგრძე და დაასაბუთეთ თქვენი არჩევანი,
2) როგორ ფიქრობთ,რა შეიცვლებოდა , თუ მოძრაობა დაიწყებოდა არა კოორდინატთა სათავიდან, არამედ სხვა წერტილიდან).
ჯგუფების პრეზენტაცია
წყვილები
კომპიუტერი
10 წთ
5
საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობის რუბრიკით შევაფასებ  რამდენიმე  მოსწავლეს, რომლებსაც ვაკვირდებოდი გაკვეთილის მსვლელობისას.
პრეზენტატორ ჯგუფებს კი  შევაფასებ  განმსაზღვრელი შეფასების რუბრიკის მიხედვით.
მოსწავლეები გაკვეთილის ბოლოს შეავსებენ  გასასვლელ ბარათებს ელექტრონულად GOOGLE FORMS გამოყენებით.
შეფასება
მთელი კლასი
საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობის რუბრიკა;
განმსაზღვრელი შეფასების რუბრიკა
6 წთ
6
მოსწავლეებს მივცემ დავალებად  ამოცანას, რომელსაც ნახავენ ბლოგზე.

საშინაო დავალება
მთელი კლასი
ამოცანა საშინაო დავალებისთვის
1 წთ

გაკვეთილის ბოლოს მისაღწევი შედეგები:
მათ.XI.8. მოსწავლეს შეუძლია ვექტორებზე ოპერაციების შესრულება და მათი გამოყენება გეომეტრიული და საბუნებისმეტყველო პრობლემების გადაჭრისას.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
  • ახდენს ვექტორის სიგრძისა და მიმართულების, ვექტორებზე მოქმედებების (შეკრება, სკალარზე გამრავლება, სკალარული ნამრავლი) და მათი თვისებების გეომეტრიულ და ფიზიკურ ინტერპრეტაციას;
  • იყენებს ვექტორებს გეომეტრიული დებულებების დასამტკიცებლად და ზომების დასადგენად სიბრტყეზე;
შეფასება:  განმავითარებელი და განმსაზღვრელი
მოსწავლეთა განმსაზღვრელ შეფასებას განვახორციელებ განმსაზღვრელი შეფასების რუბრიკის  მიხედვით, ხოლო განმავითარებელს შეფასებას განვახორციელებ საგაკვეთილო პროცესში ჩართულობის რუბრიკის საშუალებით.
ჯგუფები ერთმანეთს შეაფასებენ განმავითარებელი კომენტარებით.
მოსწავლეები გაკვეთილის ბოლოს შეავსებენ ელ. გასასვლელ ბარათებს.

Comments

Popular posts from this blog

საგნობრივი პროგრამა ინფორმაციულ და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიებში

ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების (ისტ) გარეშე დღეს წარმოუდგენელია პროგრესი სახელმწიფო და საზოგადოებრივი მოღვაწეობის ნებისმიერ სფეროში. შესაბამისი ინფ- რასტრუქტურის განვითარება, ინფორმაციული საზოგადოების შექმნა და მსოფლიო ინფორმა- ციულ სივრცეში აქტიურად ჩართვა ჩვენი ქვეყნის პრიორიტეტულ ამოცანად არის მიჩნეული. ამ ამოცანის წარმატებით გადაჭრას გადამწყვეტი მნიშვნელობა ენიჭება ისეთი სტრატეგიული მიზ- ნების მისაღწევად, როგორებიცაა დემოკრატიული, თავისუფალი და სამართლებრივი სახელმ- წიფოს შექმნა, სამოქალაქო საზოგადოების განვითარება, ქვეყნის უსაფრთხოება, ადამიანის უფ- ლებების დაცვა, სიღარიბესთან და კორუფციასთან, ექსტრემიზმთან და ტერორიზმთან ბრძოლა. გადამწყვეტი მნიშვნელობა აქვს იმას, რომ ამ საგანმა არა მხოლოდ ტექნიკური უნარ-ჩვევები შეს- ძინოს მოსწავლეს, არამედ შექმნას ხელსაყრელი პირობები ეროვნული და ზოგადსაკაცობრიო ღი- რებულებების მატარებელი, თავისუფალი პიროვნების ჩამოსაყალიბებლად. სასწავლო პროცესში ინფორმაციული და საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენებას რამდენი- მე მნიშვნელოვანი მხარე

კურსის მიზანი

 ტრენინგ-კურსის მიზანია საქართველოს სკოლების მასწავლებელთა პროფესიული განვითარება, ინფორმაციულ-საკომუნიკაციო ტექნოლოგიების ათვისებისა და გამოყენების კუთხით, რაც ხელს შეუწყობს სასწავლო პროცესში ისტ-ის ინტეგრირებას ეროვნული სასწავლო გეგმის მოთხოვნებისა და მასწავლებელთა პროფესიული სტანდარტების შესაბამისად.

ციფრული წიგნიერების განვითარების ხელშეწყობა

გარდა იმისა, რომ ისტ-ის გამოყენება მოსწავლეებს ეხმარება სხვადასხვა სასწავლო საგნით გათვალისწინებული შედეგების მიღწევაში, იგი ხელს უწყობს თვით ისტ-თან დაკავშირებული კომპეტენციების განვითარებასაც. ეს კი მნიშვნელოვანია თანამედროვე ცხოვრებაში აუცილებელი ციფრული წიგნიერების შესაძენად. შეიძლება ითქვას, რომ დღეს ციფრული, ისევე, როგორც რაოდენობრივი წიგნიერება, არანაკლებ მნიშვნელოვანია, ვიდრე წიგნიერება ტრადიციული გაგებით. ამგვარად, დაწყებით საფეხურზე ისტ-ის გამოყენებისას არანაკლები ყურადღება უნდა მიექცეს ისეთი კომპეტენციების ჩამოყალიბებასა და განვითარებას, როგორებიცაა კომპიუტერის შეტანა-გამოტანის მოწყობილობების გამოყენება (კლავიატურა, თაგვი, ეკრანი); ციფრული მოწ- ყობილობისა თუ ელექტრონული რესურსის პარამეტრების გააზრება (მაგალითად, მეხსიერება, ფერების რაოდენობა, საჭირო აპარატურული რესურსები); ციფრული მოწყობილობის მუშაობის პრინციპებისა და ინფორმაციის შენახვა, დამუშავება და მისი გადაცემის შესახებ წარმოდგენის შექმნა (მაგალითად, ოპერაციული სისტემისა და ფაილის ცნებების გააზრება, ასევე იმის გააზრება